t_maaspoints_header

DE VRAAG

In 2018 bestond onze ‘buurman’ Van Oord 150 jaar. Ter ere van het jubileum wilde Van Oord graag een geste doen aan ‘geboortestad’ Rotterdam, in de vorm van een blijvende herinnering. Een bijzonder uitkijkpunt op het Eiland van Brienenoord. Kunnen jullie de branding en communicatie verzorgen?

Ons plan

Een nieuw Rotterdams icoon verdient natuurlijk een bijzondere naam. Maar het brandingsvraagstuk was groter. Want de geste vormde het startpunt van een serie bouwwerken, die op diverse punten langs de Maas het contact symboliseren tussen mens en rivier. Daarom zochten we eerst een naam voor het hele initiatief: Maaspoints. En we ontwikkelden een dynamisch brandconcept, bestaande uit een kleurenpalet en vormtaal, die weer refereren aan de meerpalen langs de Maas. Omdat het eerste ‘Maaspoint’ – geschonken door Van Oord – doet denken aan een bos van buispalen op het water, kreeg het de naam ‘het Waterwoud.’

De komende jaren worden er op de mooiste plekken langs de Maas meerdere Maaspoints gerealiseerd. Allemaal onderdeel van hetzelfde geheel, maar elk met een eigen unieke uitstraling en karakter.

 

Creatie

Binnen het brandconcept van Maaspoints ontwikkelden we een logo voor het Waterwoud. Ook werd de Maaspoints-vormtaal doorgevoerd in een online platform: www.maaspoints.nl.
In aanloop naar de opening van het Waterwoud namen we diverse video’s op, waarin we het Maaspoints-concept vanuit verschillende perspectieven belichtten: de visie van de gemeente Rotterdam, de ambitie van Van Oord en de biodiversiteit op het eiland. Ook maakten we een contentkalender om het Waterwoud te introduceren aan de Rotterdammers en zorgden we voor een infobord over Maaspoints naast het Waterwoud. Een mooi project, met een grootse toekomst.

 

Het resultaat

Met het nieuwe uitkijkpunt op het Eiland van Brienenoord is het eerste Maaspoint een feit. Geopend op 5 november 2019 en gelanceerd met mooie uitingen in een consistent jasje. We kijken ernaar uit om het concept uit te breiden met de komst van nieuwe Maaspoints.

RESULTAAT

folderbanner

Toolkit brandidentity voor huidige én toekomstige Maaspoints

videointerview_3

4 achtergrondvideo’s en 1 aftermovie

Website design en development

Online platform

Campagnelook

Blijvend uitkijkpunt bij het Waterwoud

t_brandingconcept_3000x2000
t_digitale_nieuwsbrief_3000x2000
t_maaspoints_website
t_opening_maaspoints_website

Meer weten?