fbpx

De 3 van TBI

Wie is TBI?

TBI is een groep van ondernemingen die onze leefomgeving op een duurzame manier vernieuwt, inricht en onderhoudt. Een wendbare organisatie. Zo mogen we de groep wel omschrijven. De TBI-ondernemingen beschikken over hoogwaardige, specialistische expertise op het gebied van Techniek, Bouw en Infra én bundelen hun krachten met als uiteindelijk doel: een toonaangevend resultaat.

 

De vraag van TBI

Bij TBI zijn we ambitieus. En die ambities laten we terugkomen in onze missie: ’TBI – Maak de toekomst’ en de strategie op weg naar 2020. Vanuit de wens om de kwaliteit van wonen, werken en mobiliteit van mensen te verbeteren, ontwikkelen wij continu slimme, duurzame en toekomstbestendige oplossingen. De komende jaren is de strategie gericht op drie pijlers: een toonaangevende marktpositie, circulair ondernemen en een aantrekkelijke werkomgeving. Kunnen jullie ons helpen deze nieuwe strategie te implementeren binnen de organisatie(s) en betekenis te geven?

 

Ons antwoord

Wij ontwikkelden de campagnethematiek ‘De 3 van TBI’ als kapstok voor de nieuwe strategie. Vervolgens hebben wij een aantal mensen uit de verschillende organisaties bij elkaar gebracht in een film: ‘Maak de toekomst met de 3 van TBI’. Hierin verwoordden zij stuk voor stuk wat de nieuwe strategie betekent voor hun werkzaamheden. Deze film werd intern verspreid op de dag van de introductie van de nieuwe strategie. Daarnaast ontwikkelden wij een hand-out, een interne PowerPoint-presentatie, het design van de koffiebekertjes en koekjestray voor op de locaties. En tenslotte ontwikkelden wij het format ‘3 van TBI Reporter’ voor een aantal video-updates rondom de implementatie van de strategie bij verschillende TBI-ondernemingen.

 

Activiteiten

Naast de introductiefilm op intranet werden er in deze periode ook luxe hand-outs verspreid. Alle TBI-ondernemingen en andere grote locaties ontvingen een koekjestray en koffiebekertjes in de campagnestijl. Daarnaast had het management de beschikking over een PowerPoint-presentatie voor interne meetings. En als kers op de taart ging de ‘3 van TBI-Reporter’ diverse ondernemingen langs voor een actuele update rondom de uitrol van de nieuwe strategie.

 

Resultaat

Door de inzet van diverse middelen konden de medewerkers niet om de nieuwe strategie heen. Op de 18 bouwplaatsen plaatsten we in totaal 50.000 koffiebekers, 500 koekjestrays en 2200 flyers. Naast deze campagne besteden we aandacht aan de ‘3 van TBI’ door de inzet van de film bij narrowcasting en receptieschermen. Maar ook door de reportages van de ‘3 van TBI Reporter’, die nog altijd om de 2 maanden op social media verschijnen.

 

Conclusie

Bezig met de implementatie van een nieuwe strategie? Dit project bewijst dat het loont om bovengemiddeld veel aandacht te besteden aan de communicatie. Niet alleen voor de awareness en begrip bij het management, maar zeker ook in de betekenis en consequenties naar medewerkers toe. Want als de mensen intern de strategie al niet begrijpen, hoe kunnen zij dit dan ooit uitdragen naar buiten?

 

Benieuwd wat Buro Rietveld voor uitingen ontwikkelde voor TBI?

Van Oord Symposium Laurenskerk