fbpx

Brandidentity Multraship

Wie is Multraship?

Zeeuwse nuchterheid kent geen tijd. Met inmiddels de 4e generatie aan het roer, kun je Multraship met recht een echt familiebedrijf noemen. Oorspronkelijk vanuit Terneuzen opererend, maar inmiddels ook met vestigingen in landen als België, Roemenië en Bulgarije. Multraship is gespecialiseerd in het slepen en bergen van schepen of wrakken op zee. En niet te vergeten: het begeleiden van de ‘grote jongens’ in de  havens.

 

De vraag van Multraship

Multraship is flink gegroeid. En dat  vraagt ook om professionelere communicatie. Buro Rietveld kreeg daarom de mooie taak om alle communicatieuitingen – van zowel Multraship als  de dochterondernemingen – onder te brengen in één consistent en overkoepelend geheel. Eerst een stapje terug, om er daarna voor te zorgen dat alle brand manuals en logosets op orde zijn. Verder mochten wij ook meedenken over de vraag hoe Multraship  effectief kan communiceren richting  alle (potentiële) medewerkers..

 

Ons antwoord

We staken letterlijk en figuurlijk van wal en stelden diverse trajecten voor om Multraship hun pay-off waar te laten maken: Make the difference. Te beginnen met een overkoepelend communicatieconcept. Alles wat aan vernieuwing toe was namen wij in 2017 onder handen. Denk aan een compleet nieuwe website, een nieuwskrant om alle medewerkers te bereiken, een nieuwe advertentieset, een bedrijfspresentatie, factsheets en kalenders. Alles om het internationale karakter en de positionering  in communicatie uit te drukken: Multraship maakt het verschil!

 

Activiteiten

Multraship werd groter en de professionalisering groeide in rap tempo mee. De nieuwe website is al een tijdje in de lucht en alle uitingen sluiten nu vanuit een consistente huisstijl op elkaar aan. Net als een van hun pareltjes: de nieuwskrant. Ieder kwartaal ontwerpen we een Nederlands- en Engelstalige fysieke krant met het laatste interne en externe nieuws dat Multraship wil delen met haar medewerkers. Van artikelen waarin een medewerker centraal staat en columns van de directie tot reportages van grote evenementen. Ook adviseren en begeleiden we Multraship  bij hun employer branding. Zo maken we jaarlijks video’s rondom diverse vacatures en hebben we hun eigen beursstand ontworpen.

 

Resultaat

In de vorm van een maandelijkse fee verzorgen wij nog altijd allerlei communicatiemiddelen van Multraship. Van de jaarlijkse getijdenboekjes tot het opmaken van visitekaartjes. Als huisstijlbewakers hebben wij de eer om Multraship met trots te laten communiceren. Altijd in een herkenbare stijl,met een steady basis van waaruit alles wordt opgemaakt.

 

Conclusie

Ook al hebben niet alle bedrijven een eigen communicatieteam, de ambitie om de branding professioneel in te steken is er wel degelijk. De samenwerking met Multraship bewijst dat het loont om een overkoepelend communicatieconcept te maken en vanuit daar alle middelen vorm te geven. Niet alleen omdat dit helpt om de identiteit van het bedrijf te bepalen, maar ook om een sterkere positie in te nemen op de arbeidsmarkt en bij (potentiële) klantrelaties.

 

Benieuwd wat Buro Rietveld voor uitingen ontwikkelde voor Multraship?

Lees hier verder